lördag 17 augusti 2013

Men mörkrets män (och kvinnor) är inte långt borta ...

Men när man stått böjd över helium(ballong) gasen, popcorn och spunnet socker så kan det vara roligt att ta en tur runt i Stenungsunds centrum för att ta del av andra begivenheter och det gjorde jag.

På kajen, bakom kommunhuset, hittade jag några män som undrade om jag tänkte rösta i kyrkovalet?
Så jag stannade och pratade med denna man med småländsk dialekt och undrade om han möjligen tänkte kandidera till just detta val. Nej, det tänkte han ju inte göra men den unge mannen några meter bort på kajen tänkte göra detta ...

Nu ville det ju sig så att det parti dessa herrar representerade inte riktigt står för det jag främst förknippar med kristendom "Du skall älska din nästa så som dig själv". Om de skulle uttrycka detta så får det nog bli ungefär sås som "Du skall älska din nästa om han ser ut, pratar och heter så som du själv".

Uppenbarligen så har man en strategi som går ut på att finansiera sina lokalorganisationer genom att ta mandat där de är som lättast och i ett val som gud glömt (ursäkta) så är det ganska lätt att ta mandat då det är så få röstande.

Så käre läsare, vem du än är och vilken politisk färg du än må ha, rösta i kyrkovalet så att hatets ideologi inte vinner mark i kyrkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar