söndag 7 september 2014

Har det blivit inne att inte bry sig om detaljer?

På väg hem från dagens dörrknackning i Svanesund tog jag en sväng förbi alla de platser vi har våra valbudskap, då det blivit allt vanligare att anonyma ligister ger sig på dessa.

När jag ändå var i området, drog jag mig till minnes det som en annan pappa berättade för några dagar sedan. Han hade överraskat ett gäng unga män på skolgården när de roade sig med att förstöra saker så jag tog en extra sväng förbi baksidan av Henåns nya skola, för att hålla ett vakande öga på vår gemensamma egendom. Det fanns tydliga tecken på att det varit ett visst mått av "busliv", med en bänk upprest mot väggen, förmodligen för att kunna klättra upp på taket eller in i skolan. Detta var dock inte det mest anmärkningsvärda. Helt uppenbart så forsade regnvattnet från regnvattensystemet i det nordöstra hörnet av skolan ner utanför röret och ner i marken precis mot den betongplatta som man under stor ansträngning just trott sig fått "torr". Frågan är, är det rörsystemet som kollapsat på grund av de marksättningar som konstaterats eller är det bara bristande tillsyn som just nu får tusentals liter vatten att återigen ge grundplattan på Henån nya skola den rotblöta den INTE behöver?

Vem tar ansvar för tillsynen av Henån nya skola i väntan på att den kan tas i bruk igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar