torsdag 11 september 2014

I dag blev jag riktigt glad

Idag blev jag uppringd av en ung man med en enorm positiv vilja, drivkraft och framåtanda, ett samtal som jag längtat efter. Han bekräftade min tro på att alla människor egentligen vill samma sak arbeta hårt för att bygga ett bra liv för sig och sin familj. Det imponerande var att han, denna unge Somaliske man som kommit ensam och inte fått speciellt mycket hjälp hade nästan på pricken samma bild som jag av det som händer just nu och hur vi måste förhindra att det uppstår hela stadsdelar med människor utan hopp, fulla med nyanlända samtidigt som alla andra, både infödda som tidigare invandrade Svenskar, tittar snett på dem i tron att de inte vill jobba. Tänk om vi kan undvika denna polarisering av samhället som inte bådar gott för framtiden.

Han skulle bli en förträfflig Moderat politiker från Bohuslän som förkroppsligar Arbetslinjen, God integration och okuvligt Entreprenörskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar