torsdag 29 oktober 2015

Javisst har jag haft tur och det konstiga är att ju mer jag tränar, desto mer tur har jag, svarade Ingemar Stenmark.

Javisst har jag haft tur, och det konstiga är att ju mer jag tränar, desto mer tur har jag, svarade Ingemar Stenmark lugnt, på sportjournalistens ledande fråga, "Nu har du verkligen haft turen på din sida, eller hur?"
Undrar om motsatsen kan gälla för den regerande regimen på Orust, Ju mer man inte förstår vad man beslutar om ju mer otur får man?

Jag har tidigare rapporterat från kommunfullmäktige den åttonde oktober 2015,
Rapport från kommunfullmäktige 20151008, men nu har en av våra oppositionsvänner i Folkpartiet, tagit bladet från munnen (eller skall man säga tagit av munkorgen). Så här skriver den fyrbente blonda skribenten från Mycklebyskogarna, om hur man skapar Fegisar och Röstboskap .

Men sedan dess har då verkligheten sannerligen inte stått stilla och på onsdagens kommunstyrelse fick vi bland annat veta att det kontinuerligt tillkommer ändringar och arbeten på Henåns nya skola. Detta kan jag ha en viss förståelse för, men nu har det visat sig att man måste sänk innertaket med 3 centimeter för att "någon" missat att avloppsrören INTE ligger plant utan med ett fall. Undrar vem som varit ansvarig för den kunskapstabben? Finns det verkligen någon som pysslar med byggen som INTE vet att avlopps- och dräneringsrör som förväntas leda bort vatten alltid ligger med ett litet fall?

Som vanligt älskar många politiker på Orust att prata om väderskydden, d.v.s. husen medan vi oftast inte är så intresserad av det som händer på insidan ... för andra gången på kort tid blir vi nu påminda om att det inte bara är husen som vi missköter. Sedan tidigare har skolinspektionen anmärkt på den kommunala vuxenutbildningen och utfärdat föreläggande vid vite på 600 000 kronor. 
Klicka på bilden för att läsa hela skolinspektionens rapport.
Nu har skolinspektionen underkänt Henån skola årskurs 7-9 (för närvarande förlagd till Ellös skola) på samtliga punkter och utfärdat ett nytt föreläggande vid vite på 600 000 kronor.
Klicka på bilden för att läsa hela skolinspektionens rapport.
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar